Dag 3

Skrivet den 2011-01-26 @ 16:24:46

Jag som är ganska lat av mig trodde aldrig jag skulle sätta mig ner och faktiskt skriva ett inlägg, men här sitter jag (Jessica) och skriver, så en klapp på axeln för mig! :)

Detta är mitt första inlägg och vad finns det då att skriva? Som alla vet är vi som sagt i Jerusalem och jag vill börja med att säga att det är sjukt coolt att vara här (första gången man är utomlands) och man får ut så mycket mer än att bara sitta i skolan och läsa om konflikten och mellanöstern i böcker, lyssna på föreläsningar osv. Här får man uppleva så mycket mer genom att exempelvis prata med personer från olika religioner och höra hur dom ser på saker och ting! Så tummen upp för det(Y).

Vad kan man mer berätta för tillfället? Jo jag och min rumskamrat Victoria försov oss idag när vi skulle besöka Ocha (FN:s sekretariat) och jag erkänner att det var mitt fel, men alla har väll sina stunder (A). Vi skulle samlas klockan 9 men jag hade inte ställt om klockan på mobilen så när min klocka ringde 8, var den egentligen 9! Som tur var frågade vican om jag hade ställt om klockan o när jag sa nej förstod vi att vi hade försovit oss. Så det blev blixtsnabbt upp ur sängen och på med kläder, för att sedan springa ut till klassen som var samlad sedan fyra minuter x) Tyvärr blev det ingen frukost för vår del men efter vårt besök gick jag, victoria, Jasin, Mathilda, Irma, Katja, Charlotte, Madde, Saga, Mauricio, Tobbe och åt Shawarma som alla tyckte var riktigt gott!

Ojuste, jag och Mauricio ser tydligen ut som Kineser, haha inte alltid man hör ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback