HejHej bloggen

Skrivet den 2011-01-31 @ 16:16:26

Så skulle man försöka sig på att skriva någon lina i den kära klassbloggen. Jag är så sjukt nöjd med allting hitills, det här är verkligen något utöver det vanliga och sorry vänner och familj men jag längtar verkligen inte hem ett skit.

Det sjukaste är hur sjukt mycket olika människor och kulturer som sammanstrålar på samma lilla yta, känns ibland som man går runt i en teaterscen. Tiden har också gått sjukt fort. Nu är det inte ens en vecka kvar här nere och det känns inte så överdrivet nice. Att åka omkring och se alla saker och så är såklart roligt och oroligt intressant men jag skulle vilja säga att höjdpunkten på resan är den tiden på kvällarna när man har friheten på hotellet och chilla på diverse olika vis. Har även lärt mig några arabiska meningar, men enligt Nadin så har jag inte uttalet så allt failar ändå.

Jag är inte ett stort fan av att skriva "blogg-liknande" texter men tog mig i kragen och skrev ihop detta korta stycke! //William



Dags för ett sånt här viktigt blogg inlägg i den omtalade klass bloggen!



Efter en vecka av konstanta besök på några av världens viktigaste och heligaste platser blir man sjukt avtrubbad, "aha det är alltså muslimernas heligaste plats, ahaa jesus föddes här, här, här satt abraham i sin första fyllecell" osv. Med det menar jag inte att det är sjukt intressant och så, men det är verkligen as svårt att ta in alla dessa seriösa platser och intryck. Antar att det är något man som man bättre kommer att förstår när man är hemma och hinner tänka på det ordentligt. För övrigt så längtar jag så gott som aldrig hem, 2 minuter om dagen kickar hemlängtan in, då man står och "duschar" i hotellets fett sköna "duschar", annars skulle jag lätt kunna bo här typ, det här lätt en sånt minne jag kommer mala om på äldre dagar, och ser verkligen inte alls fram emot att åka hem på söndag.


Precis som William så är jag verkligen bloggar typen och kan inte alls  skriva den här formen av texter, men nu har jag kraffsat ner något hur som. Peace

// Hans kicking it real at Jerusalem


Som både Frank och hans har skrivit så är Jerusalem verkligen något speciellt. De saker vi har sätt här borta är inte något man ser ofta hemma i Mariefred eller Strängnäs. Att vandra runt i gamla stan här är verkligen något speciellt. Håller dock med William om att den bästa tiden här är på kvällarna när man chillar med klassen. Det är inte varje år man har två hela veckorpå sig att umgås med klassen så här, tycker det är enbart positivt vi gör en massa galna och helt sjuka saker
Vilka sevärdigheter vi vart och kollat på behöver jag nog inte skriva om den uppgiften tar andra på sig :D Just nu sitter jag bara och tar det lugnt med Hans och William. Vi ska snart spela basket mot Judar sen äta något med nadin, lovisa och micaela tror jag.

Alright detta var mitt livs första blogginlägg så kvaliten kan disskuteras peace dopeboys // Affe


Kommentarer

Postat av: Cecilia

Kul att läsa era premiär bloggar :). Det är så spännande att läsa vad alla skriver om sina reflektioner och upplevelser.



// Cecilia (Alfreds mamma)

Postat av: Joel Myles

Vad kan jag säga annat än att jag känner igen mig!

Under den månad jag var där tänkte jag inte en stund på att åka hem. Det är något särskilt med landet. "känns ibland som man går runt i en teaterscen" (William). Inte nog med att alla intryck finns i staden Jerusalem. En halvtimma hit eller dit med taxi så är man i en annan del av landet. Allt så litet, och så oerhört kompakt.

Postat av: David Bergström

http://svtplay.se/v/2312067/dox/defamation



Jag rekommenderar alla att se den dokumentären, handlar om Israel, Antisemitism och hur mycket den egentligen existerar.

Postat av: Saga

Hans, är det verkligen riktigt sant det där med fyllecellen? Man har ju alltid fått uppfattningen att Abraham var lagd åt det lite mer asketiska hållet... Men vad vet jag? PUSS!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback