Dag 2, rundtur i Jerusalem!

Skrivet den 2011-01-25 @ 21:02:59

Hejhej! Saga som skriver, första gången woooh!
Dagen började med frukost på hotellet, vitt bröd, sylt, nutella och massa konstiga röror var vad den bestod av. Men det var helt okej! Sedan gick vi iväg i två grupper på vandring i gamla stan, det var intressant men lite väl mycket information och små gränder att hålla reda på på en gång. Men en fin stad, och det var varmt och skönt ute (oavsett vad alla lärare säger). Sedan blev det lunch på ett kvinnocenter, en typisk arabisk maträtt, maklobi. Delade åsikter om den i klassen, men det var kyckling och ris med krydda om nån undrar!
På eftermiddagen blev vi indelade i grupper som skulle undersöka de olika kvarteren(delarna) i gamla stan, muslimska, kristna, judiska och armeniska kvarteret. Min grupp (jag, Tobias, Mathilda, Jasin och Affe) fick det armeniska kvarteret, det minsta och folktommaste av de alla. Tråkigt tyckte vi, och inte så pratsamma människor. Vi gick runt och letade i en timme, och sen tillslut hittade vi den underbaraste gubben av alla! Han stod och berättade hela armenernas historia i en halvtimme och svarade på alla våra frågor. Han struntade i kunderna i hans affär för att prata med oss, söt!
Nu på kvällen har vi ätit jättegod lasagne på en italiensk restaurang och det var suupergott! Efterrätt fick vi gratis tom. Nu sitter vi och först på schemat imorn blir att gå till UNWA och jag vet inte vad det är. Men feel free att kolla upp det :)

//Saga, med hjälp Tobias och Peter! :)


Kommentarer

Postat av: David Bergström

Hehe, skickar mina hälsningar till alla jag "känner" och även de jag inte känner. Mycket intressant! Hoppas det kommer fortsätta vara en sådan händelserik och intressant resa!



M.v.h. David Bergström


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback