Regn, regn, regn

Skrivet den 2011-02-01 @ 23:27:09

God afton mina vänner :)


Det här är mitt första inlägg i klassbloggen, men också mitt första blogginlägg någonsin.
Jag så att ingen uppdaterat dagen idag så det fixar Lovisa. ;)
Vad kan man säga om den här dagen då, precis som de flesta andra har skrivit så är det mycket sjuka, intressanta, oförglömliga, roliga saker vi har upplevt och jag är inte förvånad över att jag inte längtar hem för det finns så mycket att se och vi har sjukt roligt! :D(med untantag för idag då jag tror att de flesta håller med mig om att det var MINST sagt segt att lyssna på miljöproblem på knagglig engelska i tre timmar.)
Bortsett från det så vill jag säga att vi har idag har badat i DÖDA HAVET! Det var sjukt kul och sjukt salt! Vi kravlade upp då och då på stranden till duscharna helt blinda av svidande salt i ögonen bokstavligt talat. Det var en häftig upplevelse och nu kan jag dela med mig av lite kunskaper vi lärde oss på miljöföreläsningen om att man ska besöka döda havet medans man kan för det håller på att försvinna ;).
Detta var allt jag hade att säga och snart är vi hemma igen på gott och ont.
Auf wiedersen / Lovisa Eriksson
P.s Mamma hur får man bort lerfläckar från nya vita tygskor?? Dem blev smutsiga när vi var tvungna att klättra i berg :( Tvättmedlet alfred lånade ut till mig funkade inte buhu! (mina förstörda skor skyller jag helt och hållet på lärarna! ;D)


Kommentarer

Postat av: Carina

Lovisa, leriga skor igen:) Vet inte riktigt vad vi ska prova. Får ta det när du kommer hem, när det nu blir. Jag har olika datum. Please låt mig få veta. Åter till skorna. Mitt förslag-köp nya i Israel. Kanske Jesussandaler.



Mican, jag är en dag före så därför har jag gratulerat dig på födelsedagen på FB en dag för tidigt:)



Kram på er, Carina

Postat av: Christoffer

Stackars Lovisa, leriga skor och leriga byssor, vad ska du ta dig till?



En fråga, skulle ni kunna fråga en israel hur man uttalar ordet "achzarit" en favorit hos Christoffer :)



Hoppas byssorna går att få rena, mammor brukar vara bra på sånt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback